Świadomy przedsiębiorca doskonale zdaje sobie sprawę z wartości swojej marki, ale CZY KAŻDY POTRAFI SKUTECZNIE O NIĄ ZADBAĆ?

Twoja marka — czy na pewno?

Wyobraź sobie swoją markę. Nazwa, logo, lata doświadczenia i budowania. Zaufanie klientów, relacje z kontrahentami oraz środki niematerialne i prawne w bilansie spółki. Czy wyobrażasz sobie tworzyć to wszystko przez 30 lat i potem stracić? Nie? Uwierz mi, niestety zdarzają się i takie przypadki.

Zapraszam Cię do lektury tego artykułu, który, mam nadzieję, zachęci cię do tego, by zareagować na czas.

Zacznijmy od podstaw. Co grozi twojej marce?

Przedsiębiorcy popełniają podstawowy błąd, jakim jest połączenie faktu rejestracji swojej firmy z ochroną jej znaku towarowego. Niestety tak to nie działa i to, że założyliśmy firmę pod daną nazwą, nie daje nam do niej żadnych praw. W związku z tym jesteśmy narażeni na wiele nieprzyjemności. 

PO PIERWSZE

Wprowadzenie w błąd potencjalnego, a co gorsza, obecnego klienta. Brak ochrony marki sprawia, że Twój konkurent bez żadnego problemu może zacząć produkować, sprzedawać lub świadczyć usługi pod łudząco podobną, a niekiedy nawet taką samą marką. Konsekwencją tego może być pomyłka ze strony klienta i wzięcie firmy konkurenta za Twoją firmę. Nie dość, że tracisz pieniądze, które na Twojej renomie zarabia ktoś inny, to jeszcze w oczach klienta odpowiadasz za produkt lub usługę, która tak naprawdę nie jest Twoja. 

Brzmi poważnie, ale uwierz, jeszcze gorzej jest wtedy, gdy zaczyna dotyczyć Twojej firmy. 

Dodatkowo w obecnej dobie internetu konkurencja ma jeszcze łatwiejsze zadanie. Jako przedsiębiorca inwestujesz w domenę, pozycjonowanie, content marketing, aby następnie inna firma ustawiła reklamę na frazę z nazwą twojej firmy i przejęła Twoich klientów. Na końcu artykułu informacja o tym, jaką ochronę właścicielom zarejestrowanych znaków towarowych daje sam Google.

PO DRUGIE

Straty finansowe. Brak rejestracji może nieść ich za sobą bardzo dużo. Po pierwsze — tracisz, bo ktoś zyskuje na Twojej renomie. To tak, jakbyś płacił komuś za jego reklamę. Klienci, którzy przyszliby do Ciebie, w części trafiają do konkurencji. Tracisz także w wyniku procesu odzyskiwania znaku. Jeżeli zdecydujesz w tym momencie, że najwyższy czas znak zarejestrować, to w optymistycznej wersji dodatkowy koszt wyniknie jedynie z wysłania monitu o zaniechanie naruszeń. Niestety tak być nie musi. Twój konkurent może złożyć sprzeciw do rejestracji lub spróbować unieważnić Twój znak towarowy. To prowadzi za sobą koszty nawet rzędu kilkunastu, a w najgorszym wypadku dziesiątek tysięcy złotych i lata sądowej walki.

PO TRZECIE

Utrata marki. Konkurent był sprytniejszy. Zarejestrował markę. I co teraz? Długa, kosztowna próba jej odzyskania. Próba, która wcale nie musi skończyć się sukcesem. Nie masz zarejestrowanej marki, więc nie masz do niej praw. Jedyne wyjście to udowodnienie rejestracji w złej wierze, czyli proces bardzo żmudny, wymagający od Ciebie mnóstwa zaangażowania, ponieważ w tym wypadku to Ty (wraz ze swoim pełnomocnikiem) musisz udowodnić, że rejestracja nie była do końca zgodna z prawem. Jeżeli się nie uda, to niestety tracisz swoją markę. Przez jeden błąd tracisz lata swojej pracy nad zaufaniem i rozpoznawalnością marki, a także możliwość jej sprzedaży czy udzielenia na nią licencji, co przekłada się na straty finansowe.

ZAPOBIEGAJ!

Rejestracja znaku towarowego to jednorazowy proces. Po jego dokonaniu musisz jedynie odnawiać ochronę, opłacając za nią opłatę urzędową raz na dziesięć lat. Proces trwa maksymalnie do dziewięciu miesięcy w Polsce i około pół roku przy rejestracji na całą Unię Europejską. Rozpoczynając rejestrację, jesteś już wstępnie chroniony i możesz sprzeciwiać się innym próbą rejestracji znaków podobnych. To jest jedyna metoda na skuteczną ochronę Twojej marki.

Mam nadzieję, że po lekturze tego artykułu już wiesz, jak wiele ryzykujesz bez rejestracji znaku towarowego. Jeżeli jeszcze jej nie masz, to zrób pierwszy krok! Wypełnij formularz poniżej, a my dokonamy weryfikacji potencjału rejestracyjnego, możliwości sprzeciwu oraz dobierzemy klasy nicejskie dla Twojego znaku!

A gdy już otrzymasz świadectwo, pomożemy Ci poinformować o tym… Google!

Google pozwala zablokować reklamy konkurencji naruszającej nasz znak towarowy przy użyciu jednego prostego formularza. Dzięki temu to ty będziesz na samej górze wyszukiwania, a konkurencja już się tam nie pojawi! Do tego cała procedura trwa maksymalnie… 48 godzin!

Zapisz się i otrzymaj 10% zniżki na rejestrację!

Chętnie udzielimy wsparcia w zakresie rejestracji znaku.

Dowiedz się więcej…

Darmowa konsultacja.

Zadzwoń: 22 100 98 01